שימור לקוחות בעידן המודרני

לקוחה עם קופאי בסופר

בעולם התחרותי של ימינו, חשוב לדעת כיצד לשמר לקוחות בצורה אפקטיבית

אין כל ספק שאנחנו חיים בסביבה עסקית תחרותית למדי. הדבר בולט במיוחד בעולמות המסחריים השונים – החל בחנויות כלבו וכלה בחנויות בגדים – כאשר בכל תחום ישנה תחרות עיקשת ואפשרויות רבות מאוד עבור הלקוח, מה שהופך את האתגר של החנות לאתגר משמעותי ביותר. המטרה שלנו כבעלי עסקים וחנויות היא כמובן לא רק לשווק את המוצרים האיכותיים ביותר, ולא רק למשוך לקוחות חדשים לעסק שלנו בזכות זאת – אלא גם לדעת כיצד לשמר את הלקוחות האלה וכיצד להבטיח שיש לנו מעגל לקוחות קיים שחוזר אלינו באופן קבוע משום שהדבר משתלם לשני הצדדים, ושהוא רק מתרחב ולא מתחלף. כעת, נבין את העקרונות החשובים של שימור לקוחות, המובילים אותנו למטרה הזאת.

העקרונות החשובים ביותר בשימור לקוחות, שאותם העסק שלכם צריך להכיר

לשימור לקוחות אפקטיבי יש כמה וכמה עקרונות מנחים, שתכליתם לסייע לנו להגיע ללקוח בצורה האפקטיבית ביותר והנוחה מבחינתו, ויצירת תקשורת מוכוונת ללקוח בצורה נכונה בכדי שהעסק שלנו אכן יהיה אפקטיבי עבורו. עוד עקרון חשוב מאוד הוא לבצע את התקשורת ללקוח בצורה חוקית, בהתאם לחוק הספאם – שמרתיע בתי עסק רבים וקובע כי פנייה פרסומית לנמען בכל אמצעי תקשורת אישי (מייל, פקס, הודעות או טלפון) ללא הסכמה מפורשת מצד הנמען היא עבירה על החוק. בתנאים האלה, עלינו ליצור תשתית שמאפשרת לנו להכיר ולזהות את הלקוחות שלנו ולאפיין את הצרכים שלהם בהתאם לקריטריונים של גיל, מין, מקום מגורים ועוד, ליצור ערוץ תקשורת חוקי ונוח עבור שני הצדדים, ולשמור על אחידות במסרים שיוצאים מהחברה שלנו ללקוח.

מועדון לקוחות מנוהל היטב הוא כלי אפקטיבי ואיכותי לשימור לקוחות

אחד הכלים היעילים ביותר לשמר לקוחות כיום הוא כמובן מועדון הלקוחות. מדובר ברעיון פשוט למדי – כשלקוח קונה אצלנו, אנחנו מציעים לו להצטרף למועדון הלקוחות שלו ושומרים את הפרטים שלו, בהסכמתו. כך, אנחנו יוצרים ערוץ תקשורת ישיר בינינו לבין הלקוח שבו אנו יכולים להשתמש כאשר אנחנו מציעים ללקוח מבצעים אטרקטיביים, הטבות בימי הולדת או ימי נישואין, ונותנים לו סיבה טובה לחזור אלינו כלקוח מרוצה בתנאים שהם נוחים יותר מבחינתי לעומת המתחרים שלנו. אנחנו, מצד שני, מרוויחים כי הלקוח חוזר אלינו ואף מרחיב את מעגל הלקוחות שלנו דרך משפחה וחברים, וכך למעשה מדובר בכלי שימור לקוחות אפקטיבי ואיכותי במיוחד. אתגר הקשור למועדוני לקוחות הוא יצירת מערכת ניהול מועדון לקוחות שהיא גם נוחה לשימוש עבור שני הצדדים וגם בטוחה לחלוטין עבור הלקוח שלנו, שיכול להיות שקט ולדעת שהפרטים שלו שמורים היטב ושהוא לא מקבל ספאם שהוא לא מעוניין לקבל.

השירות של EZ Club הוא שירות שמסייע לכם לשמר לקוחות ולשפר את הקשר איתם

השירות של EZ Club הוא שירות שמאפשר לכם, כבעלים של עסקים וחנויות, ליצור תשתית איכותית של מועדוני לקוחות, דרך אפליקציה מאובטחת ונוחה לשימוש המותקנת על טאבלט בחנות שלכם – כשכל לקוח יכול להכניס את הפרטים שלו ולהצטרף למועדון הלקוחות. המערכת ממותגת לפי העסק שלכם, ומעודדת את הלקוח לשפר את הקשר עמכם ולהפוך ללקוח חוזר, כולל שליחת הודעות רוטיניות באופן אוטומטי, יכולת של הלקוח להסיר את עצמו מרשימת התפוצה בכדי להימנע מעבירה על חוק הספאם, ופרוטוקול אבטחה ברמה הגבוהה ביותר השומר על הפרטים של הלקוחות שלכם. כך, שימור הלקוחות שלכם מעולם לא היה פשוט יותר ואפקטיבי יותר.

קרא עוד: ניהול קשרי לקוחות

לשיתוף המאמר:

ההודעה נשלחה בהצלחה.

נחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן