חיוניות ניהול מועדון לקוחות רווחי בבתי מרקחת פרטיים

לקוחה הסובלת מכאבי בטן ששואלת רוקח לגבי כדורים או משככי כאבים לריפוי הבטן.

בעשורים האחרונים השתנה המרחב הקמעונאי בבית המרקחת הפרטיים ללא היכר והחל להיות דומה לבתי המרקחת של הרשתות הגדולות.

זאת מישום שמקור ההכנסה העיקרי, עבר מתרופות המרשם אל המוצרים הנלווים כגון מוצרי טבע, טואלטיקה, דרמוקוסמטיקה ותרופות OTC (ללא מרשם).

אם נביט כיצד מחולק היום בית המרקחת מבחינת המוצרים המשווקים בו, נבחין שתרופות המרשם, אלו המזוהות עם בית העסק הנקרא "בית מרקחת", מהווים לא יותר מ 10% משטחי המדף.

למה בתי מרקחת פרטיים זקוקים לניהול מועדון לקוחות?

בית המרקחת כיום הוא למעשה עסק קמעונאי לכל דבר ועניין וחייב להתנהג כך כדי לשרוד ולשגשג. היתרון הגדול של בית המרקחת על פני עסק קמעונאי רגיל, הוא העובדה שרבים מהלקוחות נכנסים אליו מישום שנשלחו ע"י קופות החולים לאסוף תרופות. כלומר, מאמצי השיווק והפרסום של כל עסק אחר, נחסכים ברמה זו או אחרת מבתי המרקחת,  ע"י קופות החולים.

יחד עם זאת, ללא רכישות נוספות משאר המוצרים בבית המרקחת, אלו עם מתח הרווחים המשמעותי יותר, אין לו לבית המרקחת זכות קיום כלכלי. לכן, בית המרקחת חייב לדאוג שהלקוחות הנכנסים אליו מכוח הפרסום של קופות החולים, יתורגם לסל קניה גדול ועשיר יותר מאותם הלקוחות (זאת בנוסף לפרסום עצמאי במדיות השונות, כדי למשוך לקוחות נוספים ללא קשר ללקוחות קופות החולים). את יכולות אלו, מממש מועדון הלקוחות מתוקף הגדרתו.

פלטפורמה שיווקית שנועדה להגדלת ההכנסות מהלקוחות הקיימים

חברת בסט קלאב עוסקת בהקמה וניהול מועדוני לקוחות מאז 2004 ובתחום בתי המרקחת מזה כ-18 שנים. לחברתנו ניסיון עשיר בנושא מועדוני לקוחות בתחום בתי המרקחת שהוא שונה מההתנהלות בבית עסק קמעונאיים אחרים.

בעשרות בתי המרקחת בהם אנו מנהלים מועדון לקוחות, מדווחים על עלייה משמעותית שנעה בסביבות 30% בפדיון חברי מועדון ביחס ללקוחות מזדמנים, בעקבות ניהול מועדון הלקוחות בבית המרקחת.

נתון זה מדיד ומוצג בברור בדוחות ניהוליים בקופות בתי המרקחת.

לשיתוף המאמר:

ההודעה נשלחה בהצלחה.

נחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן