SERVICES

הקמת מועדון לקוחות

אסטרטגיה שיווקית לגיוס לקוחות ולשימורם

לקיומו ולהצלחתו של כל בית עסק יש קשר ישיר ללקוחות. הלקוחות הם החמצן המזין את העסק בתזרים מזומנים שמאפשר לו להמשיך לפעול ואף להתפתח. אי אפשר לגייס לקוחות ולשמר אותם ללא פעולות שיווקיות הולמות. לפיכך, כל עסק בכל שלב של קיומו, צריך לנקוט באסטרטגיה שיווקית שתשרת אותו בצורה הטובה ביותר. אסטרטגיה שיווקית מורכבת בעיקרה משתי מערכות שיווק – האחת משמשת לגיוס לקוחות חדשים ואילו השנייה פועלת לטובת שימור לקוחות קיימים שכבר מכירים את בית העסק ואף חוו קנייה או קבלת שירות ממנו. השיטות לגיוס לקוחות פוטנציאליים מחייבות פרסום מסיבי במגוון המדיות, שעסקים רבים, בעיקר הקטנים, מתקשים לעמוד בעלויותיו לאורך זמן. בסופו של יום, השקעה נכונה ומושכלת במנגנוני שימור לקוחות קיימים ע"י שיווק ופרסום הממוקדים בהם – תביא את התועלת הגדולה ביותר לעסק, תוך חיסכון בעלויות והגדלת הרווחים. אחת הדרכים היעילות והמשתלמות ביותר לשימור לקוחות היא הקמת מועדון לקוחות.

החשיבות של הקמת מועדון לקוחות

מועדון לקוחות הוא אמצעי שיווקי שנועד להגדיל רווחי העסק ע"י חיזוק קשרי לקוחות קיימים. יש לכם לקוח טוב? שמרו עליו מכל משמר ובעיקר שמרו על הקשר השוטף עימו, שכן האפשרויות הרבות שהשוק התחרותי מציג בפני הצרכנים כיום, מאפשרות להם לדלג בלי מאמץ מעסק אחד למשנהו. זה לא יקרה אם תייצרו אצל לקוחותיכם מוטיבציה להגיע רק אליכם, ותהפכו אותם לקהילה אוהדת ונאמנה התורמת להצלחת העסק.

חשוב להקים מועדון לקוחות מהסיבות הבאות:

הפיכת לקוחות מזדמנים לקבועים והגדלת סל הקניות המצטבר שלהם בעסק.
זיהוי צרכי הלקוחות ומתן מענה אישי וידידותי לכל אחד ואחת.
הפיכת הלקוחות למשווקים ישירים שלכם ע"י עידוד פרסום מפה לאוזן.
יצירת צינור שיווקי ופרסומי ממוקד, אפקטיבי וזול יחסית לכל מדיה שיווקית אחרת.
חיזוק דימוי העסק בעיני הלקוחות ומיצובו כגוף מוביל ואיכותי בתחומו.
בניית בסיס נתונים ומידע החיוני לצורך תקשורת יזומה של בית העסק מול לקוחותיו.
מתן ערך מוסף של מידע ותכנים ומעניינים ללקוח.

תהליכי הקמה וניהול מועדון לקוחות בשיטת בסט קלאב

לפי שיטת בסט קלאב, ניתן להקים ולנהל מועדון לקוחות פרימיום בשלושה צעדים פשוטים: הקמת מועדון לקוחות, הטמעה וניהול שוטף, ואופטימיזציה של מועדון הלקוחות. בכתבה זו נתמקד בשלב הראשוני המהווה את התשתית החשובה עליה תתבסס כל הפעילות – הקמת מועדון לקוחות.

שלבים בהקמת מועדון לקוחות

1. ניתוח המצב הקיים

לפני שמתחילים בהקמת מועדון הלקוחות בפועל, יש לבחון ולנתח את פעילות המכר בנקודת המכירה ואת הסביבה התחרותית. במקביל יש לבנות פרופיל לקוח, שעל פיו תיבנה תכנית העבודה כולה.

2. גיבוש אסטרטגיה ותכנית עבודה

קביעת נהלי עבודה, ניסוח תקנון, הגדרת המטרות והיעדים ועריכת מסמך אפיון טכנולוגי.

3. הטמעת מערכת טכנולוגית לניהול מועדון הלקוחות

יש להטמיע מערכת טכנולוגית שמתממשקת לקופות הרשת במידת הצורך, או לנהל את מועדון הלקוחות באמצעות המודול הקיים בקופות העסק.

4. הטמעת תנאי המועדון במערכת הטכנולוגית

הטמעה זו נעשית בעיקר ע"י אנשי מקצוע מתחום ניהול מועדון לקוחות, בעזרת אנשי התמיכה הטכנית של קופות בית העסק.

5. מיתוג מועדון הלקוחות

זהו השלב בו מעצבים ומדפיסים את החומרים השיווקיים הנדרשים למיתוגו של מועדון הלקוחות: כרטיסי מועדון לקוחות, כרטיסי מתנה, כרטיסים נטענים, שילוט לפרסום מועדון הלקוחות בנקודות המכירה/שירות.

6. הדרכת עובדים

הדרכה מרוכזת לעובדים ושיחות רתימה בנקודת המכירה.

עם סיום שלב ההקמה ניתן לעבור לשלב ההטמעה והניהול השוטף, הכולל גיוס חברי מועדון בעסק, ייעוץ וליווי ניהולי, בניית גאנט פעילות חודשי/רבעוני ודפי נחיתה סלולריים, פגישות תקופתיות ועוד. כמובן שיש להמשיך ולתחזק את מועדון הלקוחות באמצעות אופטימיזציה הכוללת הפקת דוחות ניהוליים, ניתוח פעילות של מועדון הלקוחות, בחינת העמידה ביעדים, הסקת מסקנות ולקחים והמלצות להמשך פעילות בהתאם.