SERVICES

תוכנת שירות לקוחות

שירות לקוחות טוב הוא שימור לקוחות מצוין

אין עוררין על כך ששירות לקוחות טוב וניהול קשרי לקוחות מושכל ומאורגן היטב, מהווים ערובה לשימור לקוחות מעולה וליצירת קהילת לקוחות נאמנה לארגון. הצרכנים בימינו מודעים לאפשרויות הרבות העומדות בפניהם בשוק התחרותי הרווי בעסקים בכל תחום. לפיכך, הבחירה שלהם תהיה תמיד בחברה או בעסק שיעניקו להם את השירות הטוב ביותר. ארגונים רבים שמים דגש על שירות הלקוחות שלהם ומשתמשים באמצעים מתקדמים כדי לייעל אותו. הם מבינים שכאשר לקוח נחשף לשירות לקוחות טוב, מרב הסיכויים שהוא ישוב וירכוש את המוצר או השירות שהם מספקים, ימליץ על העסק למכריו ולא יתפתה להצעות של מתחרים.

קשרי לקוחות הם עסק מורכב

כל בית עסק או חברה נסמכים על התשתית האיתנה הנבנית בינם לבין לקוחותיהם ועל הקשר ההדוק עם לקוחות פוטנציאליים, אשר מתעניינים בשירות או המוצר שהם מציעים. עם זאת, ניהול הקשר עם הלקוחות אינו עניין של מה בכך. ככל שהארגון מתפתח, כך גם הדיאלוג עם הלקוחות מסתעף ונעשה מורכב ומסובך יותר לניהול. לא די בכך שבית עסק יציע את המוצר או השירות שלו וישמור על קשר כלשהו עם הלקוחות. לא די בנותני שירות אדיבים וסבלניים ככל שיהיו. צריך הרבה יותר מזה, כמו לדוגמה: לחלק את הטיפול בלקוחות בין עובדים או צוותים, להעביר טיפול מנציג לנציג, להוציא תזכורות להמשך טיפול, לשלוח דיוור אלקטרוני ומסרונים לפרסום הטבות ומבצעים או לברכות אישיות באירועים שונים, ולא רק זאת, אלא שיש לתעד כל צעד כזה.

הפן הטכני של שירות הלקוחות חשוב לא פחות מהפן האנושי

כיום, יותר ויותר ארגונים מבינים כי יש צורך ללוות את מערך השירות האנושי שלהם במערכת טכנולוגית לניהול שירות הלקוחות, שתסייע לעובדים בהתמודדות מול הלקוחות. בהעדר מערכת כזו, יש מצב שהאיכויות של נותני השירות לא יבואו לידי ביטוי, ושלא תהיה אפשרות לצפות בהיסטוריה של כל לקוחה ולקוח ולהתייחס אליהם בהתאם – דבר שעלול לגרום לנטישת לקוחות.
לפיכך, חשוב להשתמש בתוכנה/מערכת חכמה שתיתן מענה לפן הטכני של שירות הלקוחות בארגון. מערכת כזו תשפר את יכולות הארגון בתחום קשרי לקוחות, ותרכז בה בעת מידע רב על מצבו ומהלכיו בזמן אמת. מערכת כזו לבטח תחסוך זמן יקר לעובדי ומנהלי הארגון, בוודאי לנוכח העובדה שהיא יכולה להיות זמינה גם מחוץ למשרד בכל מקום שבו ניתן להתחבר לאינטרנט.

מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות – רווח נקי לעסק

כיום ישנו מגוון של מערכות לניהול קשרי לקוחות, שמסייעות לארגונים לעשות זאת הכי נכון, הכי חכם והכי אפקטיבי. מדובר במערכות CRM- Customer Relationship Management שהינן מחויבות המציאות בכל חברה, בית עסק או ארגון המעוניינים לקיים מעקב וקשר מתמיד ושוטף עם לקוחותיהם הקיימים והפוטנציאליים, ולאסוף ולרכז את המידע עליהם במאגר ידע מרכזי. מערכת CRM מאפשרת לשמור על כמות מידע רבה ומגוונת הכוללת פרטים של עסקים וספקים עימם נמצא הארגון בקשר, לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו במוצר, פרטים של לקוחות קיימים, הצעות מחיר שהועברו ללקוחות והסטטוס שלהן בכל רגע נתון, מעקב אחר קריאות שירות, שליחת הודעות sms, קמפיינים של דיוור להפצת ניוזלטרים ומיילים שיווקיים הנשלחים אוטומטית לרשימות תפוצה. בעזרת מערכת CRM ניתן להפיק דוחות ניהוליים ותפעוליים ולבצע חתכים המספקים מידע על מצב הארגון ועוד ועוד יישומים חשובים.