כולנו יכולים לזהות שבשנים האחרונות נוצרה מגמה של עסקים שמחליטים לפתוח מועדון לקוחות ודואגים להכניס את כל הלקוחות הקיימים שלהם אל המועדון החדש שלהם.
כנראה שיצא לכם כבעלים או מנהלים של עסק, חברה או ארגון לשאול את עצמכם – האם זה באמת הכרחי? האם מדובר בצעד יעיל, או שמא בטרנד מיותר?
ובכן, ראשית כדאי שנבין מהי מטרת מועדון הלקוחות.
מועדון הלקוחות הוא בעצם תוכנית שנועדה לדאוג לשימור הלקוחות הקיימים של העסק שלכם, ולוודא כי בפעם הבאה שהם יצטרכו מוצר שהעסק שלכם מספק – הם יפנו אליכם, ולא למתחרים שלכם.
מועדון לקוחות הוא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לשמר את הלקוחות הקיימים, ובעזרת הקמת מועדון לקוחות אתם תצליחו :
- ליצור לקוחות נאמנים יותר.
- לתת ללקוחות שלכם הרגשה שאכפת לכם מהם.
- לדאוג שהלקוחות שלכם יחזרו אליכם גם בפעם הבאה.
- לפרסם מוצרים ושירותים חדשים ומבצעים בעלות נמוכה במיוחד.
הקמת מועדון לקוחות זה צעד קריטי לכל עסק שרוצה שימור לקוחות איכותי, בקלות ובנוחות יוצאת דופן.
למה חשוב לשמר לקוחות?
שימור לקוחות קיימים הוא הדרך הטובה ביותר של עסק להגביר את הפעילות העסקית ולהעלות את הרווחים שלו, תוך כדי מזעור הוצאות שיווק ופרסום.
את זה אנחנו יודעים בזכות העובדות, ומחקרים רבים הוכיחו שלקוחות קיימים הם מקור הרווחים הגדול ביותר של עסק, ובלעדיהם אף עסק לא יכול להתקיים.
בואו נסתכל על המספרים, הסטטיסטיקה לא משקרת :
- הסיכויים שלכם למכור ללקוח קיים עומדים על בין 60% ל – 70%, בעוד שהסיכויים שלכם למכור ללקוח חדש עומדים על בין 5% ל – 20%.
- 65% מהרווחים של חברה או עסק, מגיעים מהלקוחות הקיימים והחוזרים.
- העלות של הבאת לקוח חדש גדולה ב – 5% מהעלות של שימור לקוח קיים.
- עלייה של 5% בלבד בהצלחה בשימור הלקוחות יכולה להעלות את הרווחים של העסק שלכם בעד כ – 95%!
אם מסתכלים על הממצאים, מבינים ששימור הלקוחות הקיימים שלכם הוא דבר שחייב להיכנס לרשימת המטלות שלכם, ולעלות בסדר העדיפויות של העסק שלכם.
שימור לקוחות הוא כלי עוצמתי, שמבטיח לעסק שלכם עלייה בהכנסות, ירידה בהוצאות ובשורה התחתונה – ביצועים טובים יותר ורווחים גבוהים יותר.
למה הקמת מועדון לקוחות הוא הצעד הנכון?
בשביל להבין למה הקמת מועדון לקוחות הוא הדרך הטובה ביותר לשמר לקוחות, צריך לשאול שאלה אחת פשוטה: מה גורם ללקוחות להיות נאמנים ולחזור לעסק מסויים?
בני אדם מחפשים ביטחון, יציבות וקשר רגשי, והם רוצים להרגיש שלמישהו אכפת מהם ושהם חשובים.
גם כצרכנים אלו הדברים שמובילים אותנו לבחור את העסקים איתם אנחנו בוחרים לעבוד, או לרכוש מהם מוצרים ושירותים.
אם כך, תחשבו לרגע על הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרות האלו ולשמר את הלקוחות שלכם: בוודאי תגיעו למסקנה שלהרים אליהם טלפון בכל שבוע, לספר להם על המבצע החדש שלכם ולהזמין אותם אליכם, זו הדרך המושלמת.
אבל רגע, למי יש את היכולת או הזמן להתקשר לכל לקוח ולכל לקוחה שהיו אצלכם ולדבר איתם בכל שבוע?
זה לא פרקטי וזה לא יעיל, וכאן הקמת מועדון לקוחות נכנס לתמונה.
בעזרת הטכנולוגיה של היום, תוכלו לפתוח מועדון לקוחות שיעבוד בצורה אוטומטית עבורכם וידאג שהלקוחות שלכם ירגישו שאכפת לכם מהם, שאתם משקיעים בהם ושאתם ממש לא אדישים כלפיהם.
בעזרת המערכות האוטומטיות, אתם תדאגו שהלקוחות יכניסו את הפרטים שלהם למאגר מועדון הלקוחות שלכם וחברה חיצונית כבר תדאג לשאר.
מומחי השיווק של החברה החיצונית שתנהל לכם את מועדון הלקוחות דואגים לנסח הודעות שגורמות ללקוחות שלכם לחזור שוב ושוב.
הודעות שיווקיות שיוצרות קשר רגשי עם הלקוחות ובמקביל גם מעבירות את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר.
תחשבו על זה – כמה פעמים חזרתם לעסק או לחנות מסויימת, רק כי קיבלתם מהם הודעה על מבצע מסויים? לא מעט פעמים, נכון?
אז קדימה, אל תישארו מאחור, בואו להעלות את הרווחים שלכם וליצור קהל לקוחות נאמן עם מועדון לקוחות שמבטיח לכם לקוחות שחוזרים שוב ושוב.
אולי יעניין אותך גם: חברות ניהול מועדון לקוחות