אסטרטגיה שיווקית לגיוס לקוחות ולשימורם
לקיומו ולהצלחתו של כל בית עסק יש קשר ישיר ללקוחות. הלקוחות הם החמצן המזין את העסק בתזרים מזומנים שמאפשר לו להמשיך לפעול ואף להתפתח. אי אפשר לגייס לקוחות ולשמר אותם ללא פעולות שיווקיות הולמות. לפיכך, כל עסק בכל שלב של קיומו, צריך לנקוט באסטרטגיה שיווקית שתשרת אותו בצורה הטובה ביותר. אסטרטגיה שיווקית מורכבת בעיקרה משתי מערכות שיווק – האחת משמשת לגיוס לקוחות חדשים ואילו השנייה פועלת לטובת שימור לקוחות קיימים שכבר מכירים את בית העסק ואף חוו קנייה או קבלת שירות ממנו. השיטות לגיוס לקוחות פוטנציאליים מחייבות פרסום מסיבי במגוון המדיות, שעסקים רבים, בעיקר הקטנים, מתקשים לעמוד בעלויותיו לאורך זמן. בסופו של יום, השקעה נכונה ומושכלת במנגנוני שימור לקוחות קיימים ע"י שיווק ופרסום הממוקדים בהם – תביא את התועלת הגדולה ביותר לעסק, תוך חיסכון בעלויות והגדלת הרווחים. אחת הדרכים היעילות והמשתלמות ביותר לשימור לקוחות היא הקמת מועדון לקוחות.
החשיבות של הקמת מועדון לקוחות
מועדון לקוחות הוא אמצעי שיווקי שנועד להגדיל רווחי העסק ע"י חיזוק קשרי לקוחות קיימים. יש לכם לקוח טוב? שמרו עליו מכל משמר ובעיקר שמרו על הקשר השוטף עימו, שכן האפשרויות הרבות שהשוק התחרותי מציג בפני הצרכנים כיום, מאפשרות להם לדלג בלי מאמץ מעסק אחד למשנהו. זה לא יקרה אם תייצרו אצל לקוחותיכם מוטיבציה להגיע רק אליכם, ותהפכו אותם לקהילה אוהדת ונאמנה התורמת להצלחת העסק.
חשוב להקים מועדון לקוחות מהסיבות הבאות:
תהליכי הקמה וניהול מועדון לקוחות בשיטת בסט קלאב
לפי שיטת בסט קלאב, ניתן להקים ולנהל מועדון לקוחות פרימיום בשלושה צעדים פשוטים: הקמת מועדון לקוחות, הטמעה וניהול שוטף, ואופטימיזציה של מועדון הלקוחות. בכתבה זו נתמקד בשלב הראשוני המהווה את התשתית החשובה עליה תתבסס כל הפעילות – הקמת מועדון לקוחות.
שלבים בהקמת מועדון לקוחות
לפני שמתחילים בהקמת מועדון הלקוחות בפועל, יש לבחון ולנתח את פעילות המכר בנקודת המכירה ואת הסביבה התחרותית. במקביל יש לבנות פרופיל לקוח, שעל פיו תיבנה תכנית העבודה כולה.
קביעת נהלי עבודה, ניסוח תקנון, הגדרת המטרות והיעדים ועריכת מסמך אפיון טכנולוגי.
יש להטמיע מערכת טכנולוגית שמתממשקת לקופות הרשת במידת הצורך, או לנהל את מועדון הלקוחות באמצעות המודול הקיים בקופות העסק.
הטמעה זו נעשית בעיקר ע"י אנשי מקצוע מתחום ניהול מועדון לקוחות, בעזרת אנשי התמיכה הטכנית של קופות בית העסק.
זהו השלב בו מעצבים ומדפיסים את החומרים השיווקיים הנדרשים למיתוגו של מועדון הלקוחות: כרטיסי מועדון לקוחות, כרטיסי מתנה, כרטיסים נטענים, שילוט לפרסום מועדון הלקוחות בנקודות המכירה/שירות.
הדרכה מרוכזת לעובדים ושיחות רתימה בנקודת המכירה.
עם סיום שלב ההקמה ניתן לעבור לשלב ההטמעה והניהול השוטף, הכולל גיוס חברי מועדון בעסק, ייעוץ וליווי ניהולי, בניית גאנט פעילות חודשי/רבעוני ודפי נחיתה סלולריים, פגישות תקופתיות ועוד. כמובן שיש להמשיך ולתחזק את מועדון הלקוחות באמצעות אופטימיזציה הכוללת הפקת דוחות ניהוליים, ניתוח פעילות של מועדון הלקוחות, בחינת העמידה ביעדים, הסקת מסקנות ולקחים והמלצות להמשך פעילות בהתאם.
שירותי החברה
למה בסט קלאב?
- מנהלת מועדון אישית
- יחס אישי וזמינות מקסימלית
- למעלה מ 14 שנות ניסיון בתחום
- מאות מועדונים ואלפי קמפיינים
- מיקור חוץ מלא