כיצד ליצור כדור שלג חיובי אצלך בעסק

האם גם אתה עושה את אותה טעות שגרתית של פיצול ניהול ערוצי השיווק, במקום ניהול אחיד והטרוגני?

לנוכח ריבוי ערוצי הפרסום והשיווק של עסקים וחברות במציאות הדיגיטלית, מציעה חברת הקמת מועדוני הלקוחות בסט קלאב שירות מאחד של ניהול דף פייסבוק, אשר יתמוך במועדון ולהיפך- מועדון לקוחות אשר יתמוך בדף הפייסבוק. הדדיות, רצף ואחידות, היצמדות לחזון החברה ולמסרים שלה, הם שם המשחק היום למשיכת קהלים חדשים מחד ולשימור ושיווק ללקוחות קיימים מאידך. תתקדמו לשיטת שיווק ייחודית שתעיף את העסק שלכם מעלה ותנפץ את תקרת הזכוכית.  

העולם הדיגיטלי פתח בפנינו ערוצי פרסום ושיווק חדשים, אשר אותם מנהלים אנשי מקצוע בתחום הדיגיטלי. לצדם, פועלים עסקים וחברות במגוון ערוצים נוספים של שיווק ופרסום. כולם מבינים שחייב להיות סנכרון בין כולם תחת אסטרטגיה אחת, אשר יפעלו לממש את חזון החברה והמטרות שלה בצורה אחידה והטרוגנית אולם לא כך.

הרבה פעמים משום ריבוי הערוצים, נוצר מצב שבעל המקצוע אחד אשר מנהל את דף הפייסבוק, לא מיישר קו בתכנים ובמסרים עם אותו בעל מקצוע שמנהל את מועדון הלקוחות. שניהם פועלים בזירה הדיגיטלית הן בניהול מועדון הלקוחות והן בניהול דף עסקי בפייסבוק, כאשר המטרה של שניהם היא זהה: הגדלת פדיון העסק. האחד במשיכת קהלים חדשים והאחר, שימור ושיווק ללקוחות קיימים.

הקמת מועדון לקוחות, מהווה היום את אחד הכלים הכי חזקים ביצירת נאמנות, בידול והענקת ערך מוסף למותג. חברי המועדון נהנים ממגוון רחב של תכנים המעניינים אותם, זוכים לקבל ראשונים את ההטבות והמבצעים ויש קשר אינטראקטיבי רצוף שגם מחזק את הנאמנות שלהם למותג.

ניהול דף פייסבוק דורש אסטרטגיה שיווקית

לפני 13 שנה החלה פייסבוק לאפשר למשתמשים ברשת החברתית להקים דפים עסקיים, עד אז הייתה זו רשת חברתית טהורה שאסרה על כל פרסום ואף הטילה סנקציות, ובהמשך סגרה בשל כך דפים של חברים אשר הפיצו מסרים שיווקיים או צרכניים.

מאז שהפכה הרשת גם למנוף פרסומי ושיווקי, נחשפו המפרסמים לעולם חדש של פרסום המונע ומתבצע על ידי כלים טכנולוגיים משוכללים. אלה מסוגלים בלחיצת כפתור לעשות את מה שעשרות שנים ניסו כל משרדי הפרסום לפצח. אם בעבר כדי להגיע לקהלי היעד היה צריך להקים קבוצות מיקוד, מבחני טעימה ולעשות סקרים כדי להבין היכן נמצאים חובבי פטריות הכמהין או שחקני הטניס, הגיע הפייסבוק ובשיטות של טכנולוגיה מתקדמת, שינה לחלוטין את כל מה שידענו עד היום. לחיצת כפתור אחת מפלחת לפילוחים ולתתי- פילוחים, נשים וגברים, מין, גיל, עיסוק, תחביבים, מיקום גיאוגרפי, מצב משפחתי ותחומי עניין עד לרזולוציות של פרטי פרטים המאפשרים היום לכוון כל מוצר או שירות בדיוק רב, לקהלי היעד הפוטנציאליים.

זה לא קרה עד היום במציאות עולם הפרסום. תקציבי ענק נפלו בשל אפיון לא נכון, וניתוח שגוי של קהלי היעד, הגדרת המוצר והצפי לשיווק שלו. בפייסבוק זה לא יקרה. הטכנולוגיה לא טועה. אנשים טועים.

כדי לנצח בעולם השיווק, חייב להיות קשר הדוק בין כל לחיצות הכפתור השונים, הדיגיטלי בעולם ה ONLINE ובמועדון הלקוחות בעולם ה OFFLINE. כאשר פונים לקהלי יעד מוגדרים, חייבת להיות אחידות של המסר, המיתוג והשפה, בין המדיות השונות. אחרת אנו מבלבלים את הלקוחות ומאבדים את מיקוד השיווק. חובה שיהיה קשר הדוק בין השניים היוצרים אחידות והעצמת המסרים של המותג. האתגר המרכזי של מנהלי המדיה החברתית הייתה מאז ומעולם,  להפוך אוהדים ועוקבים, ללקוחות משלמים. באמצעות השילוב של ניהול מדיה דגיטלית ומועדון הלקוחות, ניתן לעשות זאת ביעילות רבה והכי חשוב, בצורה מדידה.

בניהול נכון, אנו משביחים את תוצאות המדיה הדיגיטלית באמצעות מועדון הלקוחות ואת תוצאות מועדון הלקוחות, באמצעות המדיה הדיגיטלית בקיצור –  4= 1+1

מנהל מועדון לקוחות ופייסבוק – אסטרטגיה אחת מנצחת

כולם כבר מכירים את כוחו של מועדון הלקוחות בגיבוש לקוחות, הענקת תחושת בית וייחודיות תחת מתן העדפות לחברי המועדון ורק להם. אין על כך ויכוח. רוב החברות היום החל מחנויות קטנות ועד מותגי על מבינים את חשיבות הקמת מועדון הלקוחות ויותר מכך- את חשיבות הניהול הנכון שלו. משום כך הם פונים אלינו כדי שננהל להם את המועדון בצורה מקצועית. אנו מנהלים  מאות עסקים מתחומים כמו: אופנה, הנעלה, הסעדה, יופי ובריאות, אסתטיקה, מוצרי טבע, צעצועים בתי מרקחת, רופאים מתחומים שונים ועוד ועוד.

להם הקמנו ומתפעלים מועדוני לקוחות משתלמים וכדאיים הן מבחינת תדמית ומוניטין המותג והן מבחינה שיווקית כלכלית. המומחיות שלנו היא ביציקת תוכן מעניין וייחודי לכל מועדון, להעביר את תחושת המחויבות שיש למותג כלפי חברי המועדון ולקבל מהם את תחושת הסיפוק והנאמנות למותג. מתקיימת פה מערכת יחסים אינטראקטיבית פורה ויצירתית שבכוחה למשוך לקוחות חדשים מחד, ולשמר את הלקוחות הוותיקים. בשורה התחתונה, להגדיל את נתוני השיווק.

מועדון לקוחות, אני חייב לומר, איננו פועל בחלל ריק. הוא פועל תחת חזון ואסטרטגיה של המותג כפי שבעליו רואה אותו והפעילות מותאמת ומקורית לכל מועדון, תוך התמקדות ביתרונות הגלומים בתכנים ובקשר עם חברי המועדון.

האם משהו טוב קורה לדף הפייסבוק שלכם?

מצד שני, המטרה של דף עסקי בפייסבוק עבור כל עסק וחברה היא להיחשף ברשת ולהציג נוכחות הולמת, לחזק את התדמית של המותג, להעביר מידע, מסרים. לעשות קמפיינים, לשמר את הלקוחות הוותיקים ולמשוך קהלי יעד חדשים. אלה הם בדיוק גם המטרות של מועדון הלקוחות.

כלי הפרסום והטירגוט של פייסבוק יודעים לנתח קהלים ולפנות אליהם בהתאם לפרטי פרטים. אבל כאשר מנהלים דף פייסבוק, לא מדובר רק בלחיצת כפתור. דף פייסבוק עסקי חייב להיות מנוהל בצורה מקצועית על ידי אדם שמבין לא רק בטכנולוגיה אלא גם בשיווק. הדף חייב להיות מעניין, להכיל את המסרים הנכונים עבור המותג ולהעביר אותם גם לקהילה שנוצרת בדף.

בהנחה שלמותג יש גם מועדון לקוחות, חייב כל מנהל עסק או חברה להבין כי חייב להיות סנכרון, רצף ומיתוג אחיד בין מועדון הלקוחות לבין הדף העסקי, משום שבסופו של דבר הקהילה של הדף בפייסבוק עשויה להפוך ללקוחות שיירשמו במועדון ולהיפך, ולכן שניהם חייבים להתנהל על ידי מומחה אחד שיהיה גם מנהל מועדון הלקוחות וגם מנהל המדיה החברתית.

בנוסף חשוב להבין כי דף פייסבוק צריך להיות מנוהל כמו שמנהלים מועדון לקוחות מקצועי. בדיוק, במקצועיות, ביצירת תכנים שיווקיים והעברת מסרים המקדמים את המותג, מרחיבים את מעגל הלקוחות שלו וכמובן באים לידי ביטוי גם בנתוני השיווק. כאשר שניהם מנוהלים ע"י אסטרטגיה אחת הם תומכים ומחזקים זה את זה בערוצים השונים שלהם ויש לזה יתרונות ברורים ואפקטיביים.

מיותר לומר כי הכנסה של פוסט וצילום לדף העסקי, ללא שום אסטרטגיה שיווקית מובנית או הצבת מטרות, היא זו הגורמת לחוסר העניין של הגולשים בדפים עסקיים רבים, נעדרי עניין, משמימים המנוהלים בחובבניות צורמת שלא תורמים מאום לעסק.

שירות חדש של חברת בסט קלאב- נפגשים במועדון של הרשת !

חברת בסט קלאב, המובילה היום בארץ בתחום הקמת וניהול מועדוני לקוחות למיטב החברות בארץ, מאז שנת 2004. בסט קלאב מציעה שירות חדש לעסקים וחברות- הקמת מועדון לקוחות המגובה בניהול דף עסקי .

מהניסיון הנצבר עד כה, הרצף של ניהול שני הערוצים הללו המיועדים ללקוחות, בתכנים, במסרים ובאינטראקציה מול הגולשים מהווה יתרון ברור בשימור לקוחות ובמשיכת קהלי יעד חדשים.

האחידות הזו דרושה, כדי למנוע דיסאינפורמציה, לייצר חזית מסרים אחידה ולגבש  תכנים המתאימים הן למועדון הלקוחות וכן לדף.

כל ערוץ המחובר לערוץ נוסף של מותג, תורם לחיזוק שלו. אנשים אוהבים מותגים חזקים. הם מצפים ממותגים להתנהלות מקצועית, והם ישפטו את דף הפייסבוק וגם את ניהול מועדון הלקוחות. כאשר אלה ינוהלו בצורה הרמונית- לא יהיה להם ספק שבחרו נכון.

לשיתוף המאמר:

ההודעה נשלחה בהצלחה.

נחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן