יתרונות השיווק ממוקד הלקוח

ניהול קשרי לקוחות

בעידן של עומס מידע ונתונים – שיווק ממוקד הוא השיווק שעובד

כולנו מוקפים, בכל דקה ומכל עבר, בשטף בלתי נדלה של מידע פרסומי ונתונים מתחרים. ממסכי הטלוויזיה מרצדות אלינו פרסומות של הרשתות המובילות, בצמתים ובצידי הדרכים מתנוססות כרזות ענק, וכמובן שלא נדבר על הפרסומות המותאמות אישית שאתרי האינטרנט השונים כבר יודעים להציע לנו על סמך היסטוריית החיפושים המקוונים שלנו. בעידן כזה, רק שיווק ממוקד יכול להצליח לחדור את שטף המידע ולהגיע אל היעד הסופי – הלקוח הפוטנציאלי וכוח הקנייה שלו.

אז למה בעצם הכוונה בשיווק ממוקד לקוח?

בשונה משיווק רחב והמוני, שיווק ממוקד לקוח פונה באופן ייעודי אל לקוח מסוים ואל ההעדפות הספציפיות שלו ועוזר בתהליך של ניהול קשרי לקוחות באופן הטוב ביותר. השיווק הממוקד מתבסס על ההיכרות של בית העסק עם ההעדפות האישיות של הלקוח – החל מהעדפות המוצרים שלו, דרך העדפות הנוגעות לחוויית הקנייה עצמה, וכלה באפיונים אישיים דוגמת סטטוס משפחתי עדכני. לשיווק מעין זה ישנם מספר

יתרונות בולטים. ראשית כל, כך ניתן לגרום ללקוח להרגיש כי העסק המשווק נוהג בו באופן אישי ומכבד, תוך התחשבות ברצונותיו ובצרכיו. שנית, ברגע שעוברים לשווק ללקוחות באופן ייעודי את סט המוצרים והשירותים אשר מעניינים אותם – כך גדל הסיכוי להשלמת העסקה, ודרך כך להגדלת היקפי המכירות של בית העסק המשווק.

עדיין מתלבטים? קבלו כמה דוגמאות לאופן בו פועל שיווק ממוקד לקוח

חשבו על תיבת המייל הפרטית שלכם, ועל כל העדכונים הפרסומיים שאתם מקבלים אליה מדי שבוע. כמה מתוכם אתם באמת טורחים לקרוא בעיון? כנראה שמעטים. הסיבה לכך נעוצה בשיווק ההמוני שעדיין נהוג בקרב רבות מהרשתות והעסקים המובילים. ברגע שתקבלו אימייל ממוקד הפונה אל העדפות שלכם – גדלים הסיכויים כי תתייחסו אליו ואל האמור בו ברצינות. שיווק ופרסום של תכשיטים ושמלות כלה לנשים בשנות העשרים המאוחרות בחייהן או פרסום הטבות הקשורות במוצרים המיועדים לתינוקות רכים בקרב הורים טריים יכול להדגים בצורה טובה את האופן בו פועל שיווק ממוקד לקוח.

תוכלו להיעזר במועדון הלקוחות שלכם כדי לעבור לשיווק ממוקד לקוח

אחת הדרכים המובילות לביצוע שיווק ממוקד לקוח הנה באמצעות מועדון הלקוחות הקיים של בית העסק. תוכלו לחשוב על זה כך – מועדון הלקוחות מהווה מעין מאגר נתונים רחב היקף בו נשמרים המאפיינים וההעדפות של הלקוחות הקיימים על בסיס העסקאות הקודמות שהללו ביצעו. יתרה מכך, ניתן גם לאפשר ללקוחות החברים במועדון להזין בעצמם את ההעדפות שלהם – באמצעות טופס פשוט הנשלח אליהם במייל או דרך מספר הפלאפון. באופן כזה כולם מרוויחים – הלקוח מקבל פרסומות והטבות שמעניינות אותו ולכן טורח להתעכב על קריאת העדכון במקום למחוק אותו ולעבור הלאה, ואתם מרוויחים עוד לקוח מרוצה.

במסגרת האחריות על קשרי הלקוחות, איזי קלאב מקפידה על שיווק ממוקד

כחלק מסל השירותים הרחב שמציעה חברת איזי קלאב לבתי עסק רבים ניתן למצוא גם את האחריות על קשרי הלקוחות עם החברים במועדון הלקוחות של העסק. שימור קשרי לקוחות נכון מתבסס במידה רבה על שיווק ממוקד לקוח – כך הלקוחות מרגישים כי העסק רואה אותם ומתחשב בהעדפות האישיות שלהם. איזי קלאב דואגת להפיץ הטבות ועדכונים פרסומיים בהתאם למאפיינים הספציפיים שהוגדרו לה מראש, על ידי בעל העסק או על ידי הלקוחות. כך מובטחת ללקוח חווית קנייה נעימה ומותאמת אישית – כזו אשר מתרגמת בסופו של יום להכנסה כספית עבור בעל העסק.

אולי יעניין אותך גם: מערכת לניהול לקוחות

לשיתוף המאמר:

ההודעה נשלחה בהצלחה.

נחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן