איך מערכת לניהול לקוחות תשפר את מערך השיווק שלכם?

מערכת לניהול לקוחות

כולנו חשופים לכמות תוכן שיווקי אדירה בכל יום ויום. בין אם זה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, במייל הפרטי שלנו או בפרסומות באינטרנט ובטלוויזיה, נדמה שאין מקום שעולם הפרסום לא הגיע אליו.מהפכת האינטרנט היא כמובן הגורם העיקרי לעלייה הדרמטית בכמות התוכן שאליו אנחנו נחשפים בכל יום. יצירת תוכן הפכה להיות פשוטה ונגישה מתמיד והביאה למצב שבו כל עסק וכל חברה יכולים לפרסם את המוצר או השירות שלה בקלות ובעלות נמוכה במיוחד באמצעות מדיומים פרסומיים ברשת.

באופן טבעי, השינוי בכמות התוכן שנוצר בכל יום שינה גם את הרגלי הקניה שלנו. התחרות על ליבם של הלקוחות הפכה להיות קשה יותר ומורכבת הרבה יותר. אם בעבר כל מה שחברה הייתה צריכה לעשות על מנת לפרסם את המוצר שלה היא להעלות לאוויר פרסומים כלליים שמסבירים את יתרונות המוצר ומסבירים למה הוא מתאים לכולם – כבר לא ממש עובדים. הסיבה לכך היא שכמות התוכן הענקית אליה כל אדם נחשף הפכה אותנו לסלקטיביים מאוד בבחירת התוכן שאנחנו קוראים, וכשמדובר בתוכן השיווקי זה גם התוכן שמניע אותנו לרכישה וחיבור עם המותג. בשביל שהתוכן שלנו יצליח הוא צריך לבלוט. אנחנו נצטרך להביא תוכן עם אופי, כזה שתופס את העין של הלקוחות האידיאליים שלנו ומתאים בדיוק עבורם. אז איך תלמדו מי קהל היעד שלכם, איך תיצרו מסר שמתאים במיוחד עבור הקהל שלכם ואיך מערכת לניהול לקוחות היא הכלי שיעזור לכם בזה?

מי קהל היעד שלכם?

זה ברור שכל ארגון וכל חברה שואפים למשוך אליהם כמה שיותר לקוחות מכמה שיותר סוגים. הרי החלום והחזון של כל עסק הוא לגדול כמה שיותר ולהרוויח כמה שיותר. אבל הבעיה בלנסות לפנות לכל הלקוחות בשוק הוא שבדרך אנחנו מאבדים את הייחודיות והופכים את המסר שלנו לבינוני, מה שגורם לאפקט של "תפסת מרובה לא תפסת”. ניסינו לקנות את כולם, ואף אחד לא השתכנע.

סת’ גודין, גורו עסקים ושיווק אמריקני הוא סופר מעוטר בתחום השיווק. סת’ טוען שאתם צריכים למצוא את ה"Smallest Viable Audience” שלכם, שהוא הקהל הקטן ביותר שממנו העסק שלכם יכול להתקיים – ולפנות ישירות אליו. לדוגמא, אם אתם בעלים של מותג אופנה, במקום לפנות לקהל הרחב ולפרסם את הבגדים שלכם ככאלו שמתאימים לכולם, אתם צריכים למצוא קהל ספציפי (רוכבי סקייטבורד או חובבי אופנה מינימליסטית, למשל) וליצור מסר יחודי שיפנה לקהל המסוים הזה ויבהיר להם שהמותג שלכם מבין אותם והוא בדיוק מה שהם צריכים.

זה אולי נשמע לכם מוזר ולא אינטואטיבי כעסק שרוצה להרוויח כמה שיותר, אבל אם תחשבו על כל מותג ענק שקיים, כך הוא התחיל. הוא פנה לנישה מסויימת, לקהל מסויים, ומשם התרחב לעוד ועוד קהלים.

אם לא תתבלטו בשוק ולא תמקדו את המסר השיווקי שלכם ללקוחות האידאליים שלכם, תישארו "פרווה" ולא תהיה סיבה שתהפוך אתכם לאופציה טובה יותר בעיני אף לקוח.

איך תיצרו מסר שמתאים ללקוחות שלכם

בעזרת מערכת לניהול לקוחות תבינו מי הלקוחות שלכם, ותוכלו להבין מי קהל היעד שלכם ומי אוהב ונמשך למוצר או השירות שלכם. אחרי שהבנתם מי קהל היעד שלכם, תרצו ליצור את המסר הנכון עבורו. בשביל ליצור את המסר המדויק שיביא לכם לקוחות, שאלו את עצמכם:

  1. מה קהל היעד שלנו אוהב?
  2. למה קהל היעד שלנו מתחבר?
  3. מה גורם לקהל היעד שלנו לקנות או להשתמש בשירות?

השתמשו בכלי העוצמתי שלכם, מערכת לניהול לקוחות, כדי לנתח נתונים שיעזרו לכם לטרגט את המסר שלכם. למשל, האם הלקוחות שלכם נמצאים במייל, או שהם פעילים יותר ברשתות החברתיות?

האם הם מגיבים טוב למבצעים שפירסמתם בהודעות טקסט, או שהקמפיין האחרון שלכם בפייסבוק הוא דווקא זה שהניב לכם את הרווחים הגדולים ביותר? כל אלו שאלות שיעזרו לכם ליצור את המסר הנכון והמדויק שיעזור לכם לפנות ללקוחות שלכם בצורה שתבדל אתכם מהשאר ותגרום להם לבחור דווקא בכם, פעם אחר פעם.

קראו גם על: ניהול קשרי לקוחות

לשיתוף המאמר:

ההודעה נשלחה בהצלחה.

נחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן