ניהול מועדון לקוחות – 3 שיטות אפקטיביות

ניהול מועדון לקוחות

אחרי שהטמעתם את מערכת ניהול הלקוחות שלנו בעסק או החברה שלכם, הגיע הזמן לדעת איך להשתמש ביכולות שלה לטובתכם.

המטרה שלכם היא לדאוג להשאיר את כל הלקוחות שנמצאים במועדון הלקוחות שלכם קרוב קרוב, ולהזכיר להם שאתם האופציה הכי טובה בשוק – ולעשות את זה באופן עקבי.

הסיבה שזו המטרה שלכם, היא שלקוחות קבועים מוציאים פי 3 יותר מלקוחות שזו הקנייה הראשונה שלהם – בכל קנייה!

אז בשביל להצליח להשתמש בנתונים שהמערכת אוספת ומרכזת עבורכם בצורה הטובה ביותר, החלטנו לשתף איתכם 3 שיטות שיעזרו לכם ליצור ניהול מועדון לקוחות ברמה גבוהה.

השיטות האלו מביאות תוצאות – הן ידאגו שהלקוחות שלכם ידברו עליכם, הן ישאירו אתכם בתודעה של הלקוחות ובשורה התחתונה, יניבו לכם רווחים.

מתרגשים? גם אנחנו, אז בואו נצלול.

שיטה מספר 1 – יצירת "פיקים" בחווית הלקוחות שלכם

השיטה הזו היא אחת השיטות היעילות ביותר מבחינת מחיר אל מול תועלת והיא מאפשרת לכם לספק חווית לקוח איכותית במיוחד בלי להתאמץ יותר מדי או לבזבז משאבים מיותרים.

הרעיון הוא כזה – תנו ללקוחות שלכם תמריצים זולים שיגרמו להם לחווית קנייה/שירות מעולה.

תחשבו על הפעם האחרונה שקיבלתם מתנה מחנות מסויימת, זה יכול להיות בביקור הראשון שלכם או כי אתם לקוחות קבועים או כי רכשתם מוצרים בסכום מסויים – זה לא משנה, זה תמיד קונה אותנו.

דרך מעולה ליישם את השיטה הזו באופן עקבי היא לתגמל את הלקוחות בנקודות קבועות בתקשורת העסקית שלכם איתם, למשל, תחליטו שבהזמנה החמישית של כל לקוח – אתם נותנים לו מתנה שהוא ממש לא מצפה לה.

נמחיש את זה בעזרת דוגמה, כדי שתדעו בדיוק איך לעשות את זה בעצמכם: בואו נגיד שלקוח רכש מכשיר אלקטרוני בפעם החמישית מהחברה שלכם, ואתם נותנים לו בהפתעה אוזניות שתואמות למכשיר שהוא קנה, יחד עם מכתב תודה אישי.

לא רק שהלקוח הזה יהיה נאמן יותר למוצר שלכם, אלא שבעולם של היום זו אפשרות סבירה לחלוטין שהוא גם יעלה תמונה של המתנה והמכתב שלכם לרשתות החברתיות – והרווחתם גם פרסום בחינם. שתי ציפורים באבן אחת!

שיטה מספר 2 – מבצע עם דדליין

אם כבר הטמעתם את מועדון הלקוחות שלכם ויש לכם פרטים ליצירת קשר עם לקוחות רבים, שיטת ה"מבצע עם דדליין" יכולה לתת לכם דחיפה רצינית בהכנסות.

הוציאו מייל, הודעת SMS או שניהם ללקוחות שלכם עם פרסום על מבצע שתקף לזמן מוגבל.

זה יכול להיות 24 שעות, שבוע או חודש – תלוי באופי השירות או המוצר שלכם.

המבצע צריך להיות בעל ערך אמיתי, הלקוחות הקבועים שלכם יודעים כמה אתם גובים על מוצרים או שירותים, אז היזהרו מלנסות לעשות טריקים שיפגעו בכם בהמשך.

הסיבה שהשיטה הזו עובדת, היא בגלל שכשנותנים לנו את ההרגשה שיש לנו הזדמנות עם זמן מוקצב – אנחנו בדרך כלל נרצה לנצל אותה בהקדם האפשרי, כדי לא לפספס ולהתחרט.

אל תחשבו על זה כמניפולציה רגשית, זו דרך שיווק לגיטימית ויעילה במיוחד וזה מצב שבו כולם יוצאים מרוצים – אתם ביצעתם יותר עסקאות והלקוחות זכו למוצר או שירות במחיר מוזל.

שיטה מספר 3 – צרו קהילת לקוחות

לקוחות לא קונים את המוצר שלכם רק כי הוא הכי טוב או הכי זול בשוק.

גם אם זה נכון, הסיבה שרוב הלקוחות בוחרים במותג מסויים היא כי הם רוצים להשתייך לקבוצה של אנשים שמשתמשים במותג הזה.

ניהול מועדון לקוחות איכותי זה לא רק לפרסם מבצעים או לשלוח מייל "שנה טובה", אתם רוצים לבנות את המותג שלכם בצורה מקיפה שתעזור לכם לרכוש לקוחות נאמנים.

העיקרון פשוט – תגרמו ללקוחות שלכם להרגיש שהם חלק מקהילה של אנשים שדומים להם, או אנשים שהם שואפים להיות כמוהם, והם לא יעברו למותג אחר גם אם הוא זול או יעיל יותר.

בעזרת מערכת של ניהול מועדון לקוחות תוכלו לבנות קהילה בקלות כי תוכלו להבין מי הם רוב הלקוחות שלכם, מה הם אוהבים ובאילו פלטפורמות הם משתמשים.

אולי יעניין אותך גם: ניהול קשרי לקוחות

לשיתוף המאמר:

ההודעה נשלחה בהצלחה.

נחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן